woensdag 10 april 2013

Voorbereiding van het aankomende seizoen.

Nu de temperaturen weer omhoog schieten, het gras weer groen wordt en de vogels weer gaan fluiten, gaat ons karperhart weer sneller kloppen.

Al snel hebben we de stek voor aankomend jaar gekozen, het zal voor ons een volledig nieuwe visserij worden... Het kanaal!


Zoals ik al eerder heb beschreven gaan wij voor het eerst serieus op het kanaal vissen, het zal zwaar worden, weken blanken maar zeker ook weken van vis vangen. We hebben bij andere vissers al menig informatie opgevraagd over hoe we het beste een kanaal kunnen aanpakken. Door al deze gesprekken hebben we een bepaalde tactiek gekozen, waarvan wij denken dat we er veel vis mee zullen vangen. Aankomende week zullen we gaan peilen, peilen en peilen. Hiermee hopen we dat de stekken er onder water net zo goed uitzien als boven water. 

Dit jaar gaan we voor het eerst ook gebruik maken van een logboek. Door middel van het logboek hopen we er achter te komen vanaf welke kant de vis onze voerplaten belagen, mochten we daar achter komen kunnen we onze tactiek misschien wel daarop opnieuw moeten aanpassen.
In het logboek houden we rekening met de tijd, weertype,voorvoeren.
Dit kan je zelf volledig naar je eigen hand zetten.

Over de rigs die we gaan gebruiken, kan ik vrij kort over zijn. keep it simple.
De rig zelf is zo +/- 20cm lang gemaakt van een volledig soepele lijn, in dit geval de Korda Super Natural (weed green).
Als haak maak ik graag gebruik van een rechte punt, dit kan ik gelukkig nu ook toepassen omdat dit kanaal geen kei-en en of grote stenen bevat, mocht het toch voorkomen dat mijn haakpunten snel bot worden dan, aarzel ik geen minuut en schakelen we direct over op een haak met een iets naar binnen gebogen haakpunt.
Dit geheel afgewerkt met een stuk krimpkous wat naar mijn idee altijd de inhaking bevordert mits je het goed gebruikt. Verder heb ik op de haaksteel een klein stukje (3mm) siliconen slang, dit om de hair te fixeren in de hoop dat de haak zo snel mogelijk prikt.

veel rigs maken, betekend snel wisselen


Het weekend van 19-04-2013 staat de eerste nachtsessie geplant, we hopen in ons volgende blog veel vissen te kunnen laten zien.

Tight Lines 


LKF Team

Geen opmerkingen:

Een reactie posten